divendres, 10 de març del 2017

Poesia en femení 5


Avui, divendres 10 de març, us deixem l'última entrega de poemes escrits per dones. Els podreu seguir trobant a la biblioteca. ens preparem, ja, per a la celebració del Dia Mundial de la Poesia, el 21 de març.

El poema d'avui és de Mireia Vidal-Conte, de qui trobareu més informació en aquest enllaç.


Com ella, d’Anne Sexton
(Amb aquest poema, Anne Sexton sempre començava els seus recitals)

Bruixa posseïda, a rondar he sortit
per l’aire negre, més valenta de nit;
somiant amb malvestats, he passat
per damunt les cases, d’un llum a l’altre;
solitària, amb dotze dits, fora de mi.
Una dona així no és ben bé una dona.
Jo he estat com ella.

He trobat les coves ardents al bosc
les he omplert d’olles, prestatges, armaris,
gravats, sedes, i molts béns;
he fet el sopar pels cucs i els follets:
queixant-me, posava ordre en el desordre.
Una dona així no pot ser ben entesa.
Jo he estat com ella.

En el teu carro he pujat, conductor
he dit adéu als pobles amb el braç un,
he après les darreres rutes enceses, i sobrevisc
on les flames encara em mosseguen la cuixa
i les costelles em cruixen on giren les rodes.
A una dona així no li fa res morir.
Jo he estat com ella.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada